Binnen het DPG Media Selectives team hebben wij meegewerkt aan de opzet van het white label maken en de doorontwikkeling van de toen bestaande Volkskrant app.
De universal Selectives apps bieden per formfactor handheld of tablet respectievelijk een 24/7 newsfeed of editie uitgave met een volledig eigen look & feel per media merk.
Eén codebase, 5 merken, 20 apps
We hebben een buildstraat opgezet welke uit één codebase de 20 verschillende apps automatisch kan bouwen voor 2 platforms (iOS + Android) x 2 producten (24/7 News + Edition) per formFactor (@handheld + @tablet) x 5 merken = 20 app flavours
Voor zowel de handheld en tablet versies van de app hebben we een systeem opgezet om content binnen de eigen layout van het betreffende merk weer te geven. De uitdaging zat er vooral in de bestaande layout structuur van het content beheer systeem via een mapping geschikt te maken voor de opmaak per label.
Bij het verder ontwikkelen van dit app platform hebben we zoveel mogelijk logica uit de apps verhuisd naar de backend services. Deze aanpassing vergt minder app updates in de stores en maakt het fixen van bugs of het toevoegen van nieuwe features vele malen sneller en eenvoudiger, omdat de logica niet langer versnipperd is over verschillende lagen van het platform.
Animated ListView scrolling voor de 24/7 news feed apps. Hier de Trouw versie.